We wrześniu rozpoczęliśmy kolejny etap prac na budowie nowej stacji Łódź Fabryczna. Na powyższej inwestycji firma Segar prowadzi prace od października 2013. Zabezpieczany ścianką berlińską jest wykop pod tunel, który będzie łączył stację Łódź Widzew z nowobudowaną Łodzią Fabryczną. W tunelu będą biegły tory przystosowane do obsługi ruchu kolejowego aglomeracyjnego, regionalnego i dalekobieżnego.

Budowany nowoczesny dworzec będzie ogromnym węzłem komunikacyjnym nowego centrum Łodzi. Połączone zostaną kolej aglomeracyjna i konwencjonalna, komunikacja autobusowa dalekobieżna, komunikacja miejska i transport samochodowy. Osiem metrów pod ziemią znajdą się nie tylko dworzec kolejowy z poczekalnią i kasami, ale również wielostanowiskowy przystanek autobusowy, parking dla samochodów i rowerów. Inwestycja ta obejmuje nie tylko budowę nowej stacji, ale wiąże się również z przeorganizowaniem całej komunikacji wokół niej – zostaną wybudowane nowe ulice oraz przebudowana linia tramwajowa.